Chyba v sekci "účty aplikací" při souboru ze sítě

Czech
Post Reply
macek333
New user
Posts: 14
Joined: Thu May 24, 2012 8:24 am

Chyba v sekci "účty aplikací" při souboru ze sítě

Post by macek333 » Thu Oct 04, 2012 11:27 pm

Dost dlouho jsem se trápil s faktem, proč od určité doby trvá odemknutí databáze cca 15 - 30 sekund. Mám v ní 51 webových a 4 aplikačních účtů. zkusil jsem novou DB a ta byla OK, zkusil jsem tedy export staré a postupný import nové. Už při XML importu mě zarazilo, že načtení se zasekne na cca 15 - 30 sekund, tedy podobný interval. A viník byl odhalen.

Pokud určíte okno aplikace, která je spuštěna ze sítě a pak se snažíte odemknout DB mimo tuto síť, aplikace prapodivně tuhne (pravidelně) při odemykání bez viditelné příčiny (ani CPU, ani IO, ani disk).

Bližším zkoumáním jsem odhalil, že tuhnutí se projeví i při těchto činnostech:
* Odemknutí DB
* Import z XML
* Uložení nastavení programu
* Otevření do Editace tohoto "vadného" záznamu
* Jakékoliv změny v editaci a opuštění fokusu pole

Ovšem tato chyba se projeví POUZE v případě, že na aplikaci je odkázáno pomocí UNC cesty, tedy \\SERVER\SHARE\FOLDER\APP.EXE. Jakmile použijete např. mapovaný disk, nebo napíšete jakýkoliv nesmysl NEZAČÍNAJÍCÍ znakem "\\" tak se chyba neprojeví.

Ale stačí do názvu aplikace začít psát dvě zpětná lomítka a aplikace zatuhne

Protože neumím moc dobře anglicky, prosil bych zmíněné čtenáře, aby to dali vědět vývojářům, bo zrovna tohle potřebuji (UNC zápis).

Díky moc.

petr.pinkas
Site Admin
Posts: 561
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:22 am
Location: Czech Republic
Contact:

Re: Chyba v sekci "účty aplikací" při souboru ze sítě

Post by petr.pinkas » Fri Oct 05, 2012 9:49 am

Můžete nám poslat detaily nastavení aplikačních účtů? UNC ceesta v cestě ani názvu aplikace nám tyto problémy nedělají. Jakou verzi Sticky Password používáte?
Petr Pinkas
Sticky Password Team

ImageImageImage

macek333
New user
Posts: 14
Joined: Thu May 24, 2012 8:24 am

Re: Chyba v sekci "účty aplikací" při souboru ze sítě

Post by macek333 » Fri Oct 05, 2012 8:03 pm

Verze 6.0.4.396
Windows XP SP3 CZE
Založil jsem novou DB, čistou. Poté jsem založil jediný účet aplikace:

Popis: NetApp
Aplikace: \\irenka-hp\shared\aplication.exe
Jméno: guest
Heslo: guest

a uložil.

První výtuh přišel ihned po napsání písmenka "s" v názvu aplikace, pak to šlo dopsat do konce, pak to vytuhlo za písmenem "t" v poli Jméno (ale jen na cca 10 sekund), pak to šlo dopsat do konce a uložit.

Poté jsem aplikaci zamkl a odemkl, výtuh cca 30 sekund s tím, že prvních 20 se dá s PC normálně pracovat, pak přestane odezva shellu (nejde nic spustit, ale spuštěné aplikace fungují). Pokud na ikonku v tray kliknu během toho X krát, tak mi naběhne X lokálních menu.

Pokud máte zájem, mohu tu testovací DB poslat...

Edit ----
Zkusil jsem to ještě v práci na novém PC (CoreDuo 2,66, WV ENG) s trial verzí (tou samou) a chová se to takto:
- při zadávání účtu to tuhne na stejných místech, ale jen cca na 5 sekund
- při odemykání je znát výtuh na 10 sekund
- při ukládání nastavení je také výtuh, ale cca na 7 sekund

K mému předchozímu postu - odemknutím rozumím kliknutím na ikonu v prohlížeči, nikoliv na ikonu v systray a volby "Odemknout"

Shrnutí: vzhledem k mému prvnímu PC (Pentium M 1,6, WXP CZE) je asi znát výkon CPU, ačkoliv výtěž CPU během výtuhu je na nule, nebo je to architekturou OS. Ovšem v obou případech je znát místo, kde dochází k ověřování neexistující aplikace a zastavení odezvy programu. Ovšem na rychlém PC se to dá skousnout, přeci jen čekat cca 5 - 10 sekund, nebo 30 je rozdíl.

Uvědomuji si, že používám asi moc pomalé PC na tento program, ale na jiné zatím nemám :-) Moc děkuji za případný podnět vývojářům k uspokojení majitelů pomalejších strojů.

petr.pinkas
Site Admin
Posts: 561
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:22 am
Location: Czech Republic
Contact:

Re: Chyba v sekci "účty aplikací" při souboru ze sítě

Post by petr.pinkas » Wed Oct 10, 2012 12:51 pm

Určité výkonnostní potíže jsem zaznamenal také po vyzkoušení kroků, které píšete. Ty můžou být však vzniklé jak píšete architekturou OS a nemusí nutně souviset pouze s naší aplikací. Podíváme se na to důkladněji s našimi vývojáři a uvidíme, zda bude možné s tím něco udělat.

Děkujeme za informaci
Petr Pinkas
Sticky Password Team

ImageImageImage

Post Reply

Return to “Česky”